راز گنج های پنهان شده در ایران

راز گنج های پنهان شده در ایران

راز گنج های پنهان شده در ایران

همیشه برای انسان‌ها، سر در آوردن از رازهای مرموز باستانی و یافتن اشیای گمشده در تاریخ یک امر بسیار هیجان‌انگیز و گاهی اوقات حاوی اطلاعات مفید تاریخی به شمار می‌رود. برخی از این گنجینه‌ها، چه از نظر مالی و چه معنوی ارزش بسیار بالایی دارند. آسمونی در این مقاله اطلاعات کامل و بسیار جالبی در مورد گنج برای شما عزیزان تهیه کرده است که دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

CUERDALE راز گنج های پنهان شده در ایران

راز گنج های پنهان شده در ایران

راز گنج های پنهان شده در ایران

گرانترین گنج های کشف شده تاریخ

گنج CUERDALE

این گنج در سال ۱۸۴۰ میلادی پیدا شد، قیمت آن نزدیک ۳.۲ میلیون دلار برآورد می شود. این گنج در زمان بازسازی پل رود ریبل انگلستان یافت شد. کارگران، یک صندوق سربی را از درون حفره ای پیدا کردند که در داخل آن بزرگترین گنجینه وایکینگ ها حاوی ۸۶۰۰ قطعه تاریخی از جمله سکه، نقره، جواهرات مختلف و اشیای نقره ای بود.

تاریخ این گنج به سرزمین های تحت سیطره وایکینگ ها بازمی گشت و ریشه برخی از آنها به مناطقی در اسکاندیناوی، ایتالیا و بیزانس، امپراتوری روم شرقی متعلق بود. این گنج به ملکه ویکتوریا تسلیم شد، و برخی قطعات آن در حال حاضر در موزه بریتانیا نگهداری می شود، کارگران پس از یافتن گنج هر کدام یک سکه از آن را صاحب شدند.

 گنجینه هاکسن

گنج هاکسن در سال ۱۹۹۲ میلادی کشف شد و قیمت آن نزدیک به ۳.۸ میلیون دلار برآورد می شود. یک کشاورز به نام پیتر واتلینگ وقتی چکش خود را گم کرد، به پیشنهاد دوستش برای پیدا کردن آن از یک دستگاه فلزیاب استفاده نمود تا چکش را پیدا کند، اما به جای آن یک جعبه از جنس بلوط را یافت که درون آن مجموعه ای از قاشق های نقره ای، جواهرات، طلا و سکه هایی بود که به قرن چهارم و پنجم میلادی بازمی گشت. باستان شناسان توانستند گنج های مدفون دیگری را نیز در همان منطقه پیدا کنند که از جمله آنها قاشق ها و بشقاب های رومیان باستان بود.

گنج استافوردشایر

این گنج در سال ۲۰۰۹ میلادی یافت شد. قیمت آن در حدود ۴.۱ میلیون دلار برآورد می شود. فردی به نام تری هربرت زمانی که از یک دستگاه فلزیاب در مزرعه ای نزدیک استافورد شایر استفاده می کرد آن را یافت. این گنج بزرگترین گنج یافت شده از آنگلوساکسون ها است و شامل ۳۵۰۰ اثر نظامی، اسلحه از جمله شمشیر و آثار دینی از جمله صلیب اسقف ها می باشد. آثار طلایی تزیین و دکوراسیون از دیگر چیزهایی هستند که در این گنج می توان دید. گنج استافوردشایر به قرن هشتم بازمی گردد و بر نگرش مورخان درباره تاریخ انگلستان در آن بازه زمانی اثرگذار بوده است.

ŚRODA راز گنج های پنهان شده در ایران

راز گنج های پنهان شده در ایران

گنج ŚRODA  

فرآیند یافتن این گنج مابین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ میلادی بوده است. در حدود ۱۲۰ میلیون دلار قیمت دارد. زمانی که کارگران در حال تخریب و بازسازی خانه ای قدیمی در Sroda  لهستان بودند در سال ۱۹۸۵ میلادی آن را پیدا کردند که تاریخ اشیای یافت شده به قرن چهاردهم باز می گشت و حاوی ۳۰۰۰ قطعه و سکه نقره ای بود. زمانی که ساختمان های مجاور نیز تخریب شد آثار باستانی و گنج های بیشتری یافتند که شامل سکه های طلا و نقره و کلکسیونی از جواهرات، تاج طلایی، و انگشتری با سر اژدها بود.کارشناسان سعی دارند تا قیمت این گنج را تعیین کنند، گنجی که حقیقتا بی نظیر است.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  نماد های مهم (خطر) در گنج یابی

گنج پاناگیوریشته

این گنج در سال ۱۹۴۹ یافت شد و قیمتی بر آن گذاشته نشده است. این گنج را سه برادر به نام های پاول، پتکو و میشاییل دیکوو کارگران یک کارخانه در بلغارستان که در حال حفر زمین بودند یافتند. ظرف آشامیدنی طلای آن به چهار قرن قبل از میلاد باز می گشت. آنها همچنین ظرف های طلایی و گلدان هایی را که گفته می شود در مراسمات مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است را به علاوه شش کیلوگرم طلای خالص پیدا کردند.

گنج باختر افغانستان

این گنج در سال ۱۹۷۸ میلادی یافت شد و قیمت ندارد و بسیار با ارزش است. گنج باختر در «طلا تپه» افغانستان و توسط باستان شناسان افغانستان و روس به سرپرستی «ویکتور ساریاندی» و در سال ۱۹۷۸ کشف گردید. گنج باختر حاوی ۲۰ هزار قطعه از جواهرات و آرایه های طلا می باشد و به یک قرن پیش و پس از میلاد باز می گردد. گنج باختر حاوی آثاری از چین، یونان و هند است، جواهرات دقیق و ریزه کاری شده ای که در اغلب موزه های جهان به نمایش گذاشته شده اند.

Oak Island راز گنج های پنهان شده در ایران

  • Oak Island چاه پول

راز گنج های پنهان شده در ایران

ارزش گنج: نامعلوم

این محل که “چاه پول” نام گرفته است در اواخر قرن ۱۸ توسط یک نوجوان کشف شد. تاکنون افراد بسیاری برای بازیابی گنج های این مکان تلاش کرده اند اما نتوانته اند در این زمینه موفق شوند. این چاه پر از تله و راهروهای پیچ در پیچی است که جست و جو را بسیار دشوار کرده است.بسیای باور دارند که این مخفیگاه محلی بوده که دزدان دریایی در طول زمان های مختلف گنج های خود را در آن پنهان می کردند.

گنج های کاپیتان کید “Kidd”

ارزش گنج ۱۶۰ میلیون دلار

یکی از معروف ترین دزدان دریایی قرن ۱۷ و ۱۸ که مدت زیادی را به غارت کشتی های مختلف مشغول بود. او در طول این سال ها توانست به ثروت زیادی دست یابد و با هدف حفظ آن ها مقادیر زیادی را در محل های مختلف مخفی کرد.افراد بسیاری تاکنون تلاش کرده اند تا بخش های از گنج او را بیابند اما به هیچ گونه موفقیتی در این زمینه دست نیافته اند.

ثروت Jean LaFitte

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  سفید خانه در گنج یابی

راز گنج های پنهان شده در ایران

ارزش گنج: ۲ میلیون دلار

این دزد دریایی فرانسوی به همراه برادرش مدت زیادی را خلیج مکزیک به غارت کشتی های تجاری گذراند. او در طول این زمان موفق شد بیش از ۵۰ کشتی را تحت کنترل خود درآورد و در نهایت ثروت بسیاری را جمع آوری کند.گفته شده که ثروت آن ها آنچنان زیاد شد که دو برادر ناچار شدند تا بخش عظیمی از  آن را دفن کنند.

گنج های Blackbeard

۲٫۵میلیون دلار

شاید بتوان با اطمینان گفت که “ریش سیاه” معروف ترین دزد دریایی تاریخ است. او در طول سال های فعالیت خود به شدت قدرتمند بود و هر کسی از قدرتش می ترسید.در سال ۱۹۶۶ یک کشتی که احتمالا متعلق به او بود کشف شد، تنها نکته منفی این کشتی این بود که کوچک ترین شی با ارزشی در آن وجود نداشت. افراد بسیاری تاکنون به دنبال گنج او گشته اند اما به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.

راز گنج های پنهان شده در ایران

جواهرات لیما

ارزش: ۶۰ میلیون دلار

در طول شورش های سال های ۱۸۲۰ در پرو بر علیه اسپانیا، کاپیتان یک کشتی انگلیسی مسئول انتقال جواهرات شهر لیما شد. این جواهرات به شدت با ارزش بودند و شامل مجسمه ها و شمشیرهایی از طلای خالص می شد.طمع زیاد باعث شد تا کاپیتان توماس تمامی مسافرانش را به قتل برساند و سپس گنج ها را در مکانی نا معلوم دفن کند، به امید اینکه بعدا از آن ها استفاده کند. او هیچ وقت به آرزویش نرسید و هیچ گاه محل دفن جواهرات را مشخص نکرد.

جواهرات سلطنتی King john

ارزش: ۷۰ میلیون دلار

در سال ۱۲۱۶ “پادشاه جان” در طول یکی از سفرهایش بیمار شد و تصمیم گرفت تا از راهی سریع تر به قصرش برگردد، او مسیری را انتخاب کرد که پر بود از باتلاق ها ای خطرناک. او در این مسیر واگون هایی پر از جواهر به همراه داشت که در حدود ۷۰ میلیون دلار ارزش داشت.آنها هیچ گاه به مقصد خود نرسیدند و در طول مسیر به همراه جواهرات ناپدید شدند.

راز گنج های پنهان شده در ایران

Nuestra Senora de Atocha راز گنج های پنهان شده در ایران

جواهرات Nuestra Senora de Atocha

ارزش: ۲۰۰ میلیون دلا

در سال ۱۶۲۲ یک کشتی اسپانیایی که در حال حمل بیش از ۷۰۰ میلیون دلار جواهرات بود گرفتار یک طوفان شد و به دلیل وزن سنگینش به سرعت غرق شد. به دلیل وجود گنج با ارزش این کشتی ، اسپانیا به سرعت افراد زیادی را مسئول جست و جو برای آن کرد که در نهایت بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

گفته شده که این کشتی شامل ۱۷ تن نقره، ۲۷ کیلو سنگ های قیمتی و ۳۵ جعبه طلا و ۱۲۸ هزار سکه بوده است. در سال ۱۹۸۵ یک جست و جو گر گنج موفق شد تا ۵۰۰ میلیون دلار از گنج های این کشتی را بیابد اما ۲۰۰ میلیون دلار از گنج این کشتی هنوز گم شده باقی مانده است.

راز گنج های پنهان شده در ایران